UGT i CCOO denuncien interessos econòmics en el tancament d’Unió Naval de Barcelona

vaixell-bcn

El Grup Boluda ha decidit retornar la concessió dels terrenys on està assentada l’empresa, malgrat que li queden 11 anys de concessió

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya denuncien que rere la intenció de tancament de l’empresa Unión Naval de Barcelona, que pertany al grup Boluda, s’amaguen interessos econòmics, ja que es tracta d’una empresa amb beneficis i amb una càrrega de treball suficient. El grup Boluda ha decidit, sense cap motiu aparent, retornar a l’Autoritat Portuària de Barcelona la concessió dels terrenys on està assentada l’empresa, tot i que encara li quedaven 11 anys de concessió.

Per a la UGT de Catalunya i CCOO no té sentit i no s’entén que una empresa solvent i generadora de riquesa, com Unión Naval de Barcelona, pugui tancar-se després de més de 140 anys d’estar establerta al port de Barcelona, especialment tenint en compte que és l’única que hi ha a Catalunya que es dedica a la reparació de vaixells.

Unión Naval de Barcelona té actualment 95 treballadors en plantilla, tot i que si es compten les indústries auxiliars el volum de persones que hi treballen pot oscil·lar entre les 200 i les 250. És una empresa amb guanys, que el 2009 va obtenir uns beneficis d’explotació d’entre un milió i un milió i mig d’euros; a més a més, no els falta càrrega de treball, ja que en aquests moments estan arreglant dos vaixells, cosa que suposa feina per a dos mesos, ha fet entre 8 i 10 pressupostos i té confirmada la reparació de dos naus més per als mesos de novembre i desembre.

La UGT de Catalunya i CCOO sospiten que darrere la renúncia a la concessió s’amaguen interessos ocults, ja que l’empresa Marina 92 (de la qual l’Autoritat Portuària és accionista minoritària), que es dedica a la reparació de iots de luxe, té la intenció de licitar per la concessió. Cal destacar que recentment s’ha construït un hotel just davant de les instal·lacions d’Unión Naval de Barcelona, i pels sindicats no és casual que es prefereixi, a partir d’ara, que les vistes de l’hotel siguin de iots de luxe i no de vaixells de càrrega.

La MCA – UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya defensen el manteniment dels llocs de treball i adverteixen el grup Boluda que no permetran que aquesta operació, poc transparent i amb motius poc legítims, destrueixi ocupació i indústria a Catalunya. Per aquesta raó, exigeixen responsabilitat social a l’empresa i l’Autoritat Portuària de Barcelona en aquesta operació. La UGT i CCOO donen total suport a la plantilla de Unión Naval de Barcelona i duran a terme totes les accions oportunes per evitar la pèrdua de llocs de treball.{mxc}