Representants dels treballadors i treballadores de UGT i CCOO del sector de la recerca de Catalunya s’han reunit per consensuar actuacions conjuntes per tal de denunciar la situació de precarietat laboral a aquest sector.

La recerca, un dels sectors cabdals del nostre país, té al 80% dels seus treballadors i treballadores contractats de manera temporal, amb contractes per obra i serveis (mal definits en la majoria dels casos) i per períodes inferiors a la duració dels projectes i beques.  A això es suma la problemàtica de la falta de conveni col·lectiu sectorial  que dona lloc a que les condicions de treball a la recerca s’estiguin regulant, amb algunes excepcions de centres amb conveni propi, per convenis com ara el d’Oficines i Despatxos, que en cap cas reflecteix la realitat dels centres d’investigació, o directament per l’Estatut dels Treballadors.

Des de UGT I CCOO venim reclamant des de fa anys la necessitat de que el sector de la recerca tingui un conveni col·lectiu sectorial que reguli les condicions del personal del sector, fet al que els representants empresarials dels centres de recerca de Catalunya, l ‘Associació Catalana d’ Entitats de Recerca (ACER) i la Institució de Centres de Recerca de Catalunya (CERCA), s’han negat de manera sistemàtica, tot i la resolució del parlament de Catalunya de 6 de maig del 2016 que insta a fer-ho.

Es inacceptable que un sector estratègic com és el sector de la recerca de Catalunya no tingui un conveni sectorial, per això UGT i CCOO apel·len als representants empresarials dels centres de recerca per l’obertura d’un marc de negociació real per un conveni  laboral digne per als treballadors i treballadores dels centres de recerca i per això, presentaran en roda de premsa un informe de la precarietat al sector i no descarten futures mobilitzacions.

Un comentari a “UGT i CCOO denuncien la situació de precarietat laboral que viu el sector de la recerca a Catalunya

1. Ahir els representants de diferents comitès d’empresa ens vam reunir amb UGT i CCOO per denunciar la situació que viu la recerca a l’estat espanyol.