UGT i CCOO denuncien que la marca d’inversions en la xarxa eléctrica posa en risc el servei

torre-electricaLes polítiques d’abaratiment de costos en el sector estan provocant una precarització de les condicions laborals i posen en risc la seguretat dels treballadors

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de CCOO de Catalunya denuncien la situació que s’està donant en el sector elèctric al nostre país, com a conseqüència de l’estratègia d’Endesa, basada en la retallada i la manca d’inversions en la renovació i el manteniment de la xarxa elèctrica, i la política interessada de les empreses contractistes d’abaratir costos a costa de reduir les plantilles, mitjançant acomiadaments, i precaritzar les seves condicions laborals. I tot això sense que l’Administració hi posi remei.

La UGT de Catalunya i CCOO manifesten el seu rebuig absolut a l’estratègia d’Endesa, ja que posa en perill el manteniment d’una xarxa elèctrica ja bastant deteriorada i en alguns casos obsoleta, i li exigeixen que faci les inversions necessàries per millorar i modernitzar la xarxa per tal de garantir la qualitat d’un servei que és bàsic per a la indústria i per a la ciutadania.

Els sindicats tampoc volen ser còmplices dels perills que es poden derivar de les decisions de les empreses contractistes, que intenten reduir costos a qualsevol preu, sempre a costa dels treballadors, que veuen precaritzades les seves condicions laborals. Alhora que retallen plantilles, es fan jornades excessivament llargues i hores extraordinàries, una situació que els sindicats ja fa temps que denuncien, d’una banda, perquè és un contrasentit i, d’altra banda, perquè es posa en risc la seguretat dels treballadors i treballadores, que allarguen la jornada més del que haurien i que no sempre compten amb les mesures preventives i de seguretat adequades.

Davant d’aquesta situació, la UGT de Catalunya i CCOO insten les empreses contractistes a garantir l’estabilitat en l’ocupació i les condicions laborals dels treballadors i treballadores del sector, ja que d’aquesta manera també estem garantint la qualitat i la seguretat d’un servei que és bàsic i essencial.

Al mateix temps, reclamen al Govern de la Generalitat que estableixi les polítiques i mesures oportunes per assegurar les inversions necessàries per garantir un subministrament elèctric de qualitat a les empreses i a la ciutadania en general, i per vetllar per l’estabilitat laboral del sector, per tal que es compleixin les condicions de seguretat i de prevenció en els serveis que es realitzen i per evitar que les empreses precaritzin impunement el futur professional del sector