UGT i CCOO denuncien que la patronal de transitaris i duanes de la provincia de Barcelona no vol negociar el conveni del sector

duanes_p

La UGT i CCOO han convocat concentracions de delegats i delegades del sector de Transitaris i Duanes de la província de Barcelona els dies 13, 15 i 20 d’octubre per exigir el desbloqueig de les negociacions del conveni sectorial.

Amb aquestes concentracions es vol denunciar posicionament immobilista de les patronals ATEIA-OLT i l’Associació d’Agents Logístics a la mesa de negociació del conveni col•lectiu. La principal pretensió de les patronals és, entre d’altres, fer desaparèixer el complement d’antiguitat amb l’argument de la crisi i la reducció de costos que necessiten les empreses per ser més competitives. Des del nostre sindicat entenem que el pitjor de la crisi ja ha passat i que la supressió del complement d’antiguitat significaria la pèrdua d’una tercera part de la massa salarial dels treballadors i les treballadores del sector, tant dels actuals com dels de nova contractació.

La darrera reunió de la mesa negociadora es va celebrar el passat 5 d’octubre i, com en les anteriors reunions, les representacions patronals van seguir manifestant una actitud negativa i van rebutjar novament la proposta de les organitzacions sindicals d’una reunió al Tribunal Laboral de Catalunya per intentar arribar a un acord sobre el punt de l’antiguitat.