UGT i CCOO lamenten el suïcidi d’un treballador de Girona+neta, que estava en situació d’incapacitat temporal

girona-mes-netaTenia 64 anys, s’havia de jubilar aquest agost. El company Felipe Ramos s’ha tret la vida avui, desprès d’haver estat patint un trastorn depressiu que va derivar en una procés d’Incapacitat Temporal que ha estat gestionat per la Mútua Asepeyo i l’ICAM, una gestió a totes llums inadequada. En els darrers mesos el treballador havia agafat fins a 3 vegades la baixa laboral per aquesta contingència, fent esforços per incorporar-se al seu lloc de treball, tant aviat com experimentava millora. Tanmateix durant la darrera baixa, que va agafar a l’abril, la Mutua Asepeyo va pretendre forçar la seva alta, proposant a l’ICAM la revisió del seu cas, fonamentant-se en criteris genèrics, i prescindint de la situació concreta expressada pel treballador. Anteposar criteris economicistes per sobre de la vigilància efectiva de la salut dels treballadors, provoca morts.

El comitè d’empresa ha emplaçat reiteradament a que la direcció efectuï l’avaluació de riscos psicosocials, tal i com estableix la legislació vigent, fins-i-tot es va donar un requeriment de Inspecció de Treball en aquest sentit, però tot i l’evidència real i l’obligació legal, les pràctiques i les polítiques de prevenció de Girona+neta (que recordem, és una empresa mixta de capital privat, FCC, i municipal, Ajuntament de Girona) s’ha caracteritzat per no contemplar els riscos psicosocials. El comitè d’empresa ens mantenim fermament convençuts que l’origen de la incapacitat temporal del company troba els seu origen en les condicions laborals

L’origen de l’exposició als riscos psicosocials, la precarietat laboral que caracteritza cada cop mes les nostres condicions de treball, en referència a torns, horaris, salari etc, estan absents en les polítiques i accions de l’empresa. És necessari exigir l’acompliment de la Llei de Prevenció de Riscos Laborals: el pla de prevenció, l’avaluació de riscos i la planificació de l’activitat preventiva que han de contemplar les riscos psicosocials.

El comitè d’empresa i la plantilla de Girona+Neta en general, lamentem profundament aquesta pèrdua, traslladem els nostre condol a la família i amics d’en Felipe, i fem una crida agents socials, empreses, mútues i institucions, a que posin mitjans per tal d’evitar que es torni a repetir aquest drama. No més morts ni a Girona+Neta ni enlloc.