UGT i CCOO manifesten el seu desacord amb les condicions del pla de suport a l’ocupació de l’ajuntament de Badalona

desempleoEls sindicats no podem acceptar que les persones que hi treballaran cobrin un salari de 520 euros al mes

La UGT i CCOO manifesten el seu desacord amb els requisits i les condicions del Pla de suport a l’ocupació que està implementant l’Ajuntament de Badalona. Aquest pla està finançat íntegrament per l’Àrea metropolitana de Barcelona i no hi han participat, en cap àmbit, cap dels dos sindicats majoritaris de la ciutat.

La UGT i CCOO no podem acceptar que les persones que hi treballaran, fonamentalment peonatge, cobrin un salari de 520 euros al mes, salari que està per sota del que els sindicats, juntament amb moltes altres organitzacions de la societat civil, reclamem en la ILP per una renda garantida de ciutadania (664 euros al mes). Aquest fet ens sembla una manera d’introduir subreptíciament les famoses minifeines (minijobs) que les patronals reclamen i que des del punt de vista sindical són frontalment rebutjats, perquè degraden l’ocupació, empobreixen treballadors i treballadores i pressionen a la baixa els salaris.

En aquest sentit ens remetem als acords subscrits entre l’Associació Catalana de Municipis i la Federació de Municipis i els sindicats on es regulen els nivells salarials dels plans d’ocupació locals que garanteixen unes retribucions dignes i acordes a la feina que es realitza.

A més, creiem que els processos de selecció del personal, sense cap control per part dels sindicats, no poden assegurar el rigor en la selecció ni la igualtat d’oportunitats i obren les portes al clientelisme i al favoritisme.

Manifestem igualment el nostre desacord amb el fet de posar un límit de tres anys d’empadronament a Badalona per poder-hi accedir, perquè en deixa fora treballadors i treballadores que cerquen les seves possibilitats de trobar feina justament amb la flexibilitat d’accedir al treball on aquest es pugui trobar. Aquesta mesura desincentiva la cerca d’ocupació més enllà del propi municipi i estableix uns paràmetres molt propers al populisme.

La UGT i CCOO seguim reclamant un pacte per l’ocupació, amb la participació del mateix Ajuntament, les patronals locals i els sindicats, tant per garantir la transparència en els processos com per apropar els treballadors i treballadores al mercat de treball real de la ciutat i debatre propostes i estratègies per incentivar el mercat de treball local.