UGT i CCOO mostren el seu suport al poble egipci i la vaga general convocada a Egipte

mubarak

També recolzen la concentració d’avui (20h) a la Plaça Sant Jaume de Barcelona convocada pel Centre Euroàrab i la Casa d’Egipte

La UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya volem mostrar el nostre suport a la convocatòria de vaga general d’avui a Egipte. Volem enviar la nostra solidaritat a tota l’oposició d’aquest país que en aquests moments està lluitant per la democràcia, les millores socials i els drets fonamentals. Cal que el règim autocràtic i il·legítim  de Mubarak deixi pas a la democràcia.

En aquest sentit la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya, d’acord amb la Confederació Sindical Internacional (CSI), volem recolzar el naixement d’una nova central sindical independent, creada el passat diumenge a la Plaça Tahrir, epicentre de la revolució egípcia. Fins al moment els sindicats independents mai havien estat reconeguts, tot i que a partir de vagues il·legals i protestes han estat el motor del canvi durant els darrers anys a Egipte. La nova central sindical aglomera els sindicats independents de treballadors de la salut i la inspecció fiscal, així com representants dels principals centres manufacturers del país, funcionaris públics i d’altres.

La UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya volem destacar el paper de motor central que els sindicats estan tenint en el canvi de règims a tot el Magreb. En conseqüència, qualsevol pas cap a la democràcia ha de contemplar els drets de sindicació i afiliació, el diàleg social i la negociació col·lectiva i reconèixer la pluralitat sindical.

La UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya volem exigir la sortida del règim de Mubarak i la convocatòria d’eleccions lliures. Exigim el respecte a la llibertat de premsa i comunicació i el dret de manifestació.

Volem un Egipte democràtic, lliure i plural que avanci inapel·lablement cap al respecte als drets humans. Per això ens solidaritzem amb el poble egipci en les seves demandes i recolzem la convocatòria del Centre Euroàrab i de la Casa d’Egipte a Barcelona de concentració avui, a les 20 hores, a la Plaça de Sant Jaume de Barcelona.