UGT i CCOO planten la patronal en la negociació del conveni del comerç del metall de Tarragona

comercio-metal.jpg
Després de la darrera reunió mantinguda el passat 2 de març de 2010 a la taula de negociació del conveni del comerç metall de Tarragona on la patronal, que es vanta de la seva intransigència, prepotència i mala fe, comunica a la part social que el seu  posicionament és inamobible: volen un conveni d’un any de vigència (2010), increment salarial del 0,8% (sense clàusula de revisió).

Des de la UGT i CC.OO. no podem acceptar un retall dels drets dels treballadors del sector, on no es garanteixi el poder adquisitiu, ni es fomentin mesures en matèria de conciliació de la vida laboral, familiar i personal, i on no s’introdueixin millores socials  ni es tinguin en compte les polítiques d’igualtat.

Des de CC.OO. i la UGT defensem que el camí en la negociació col·lectiva passa per garantir el poder adquisitiu dels treballadors, per una reducció de la jornada laboral, per la sensibilitat en matèria d’igualtat i la defensa de polítiques que fomentin l’estabilitat de l’ocupació i no la seva destrucció, i pel reconeixement i el dret a què es garanteixi el 100% del salari en situació d’Incapacitat Temporal.

Els plantejaments d’aquesta patronal són inalterables i anclats en el passat. Per aquesta raó entenem que el millor en aquests moments és trencar les negociacions i donar un temps perquè la patronal recapaciti i recondueixi la situació, proposant un acord factible per a la signatura del conveni col·lectiu dels treballadors i les treballadores del sector del comerç metall en Tarragona i la seva província.