UGT i CONC convoquen vaga a les empreses contractistes d’ENDESA per al 29 d’octubre i 2 de novembre

Uns 3.000 treballadors del sector a Catalunya es poden veure afectats si les contractistes es neguen a complir el dret de subrogació

La Federació del Metall, Construcció i Afins de la UGT de Catalunya i la Federació d’Indústria de la CONC han convocat una vaga de 24 hores per als propes 29 d’octubre i 2 de novembre a les empreses contractistes d’Endesa. La raó d’aquesta convocatòria és que algunes de les empreses contractistes d’Endesa es neguen a complir amb l’obligació de subrogar els treballadors i les treballadores de les empreses que fins ara tenien la contracta del servei i que l’han perduda. Aquest dret de subrogació dels treballadors està recollit en els respectius convenis sectorials i obliga la nova empresa adjudicatària a mantenir les plantilles amb les mateixes condicions laborals que tenen. La vaga afectarà les províncies de Barcelona, Girona i Tarragona, on s’han produït canvis en les adjudicacions de les contractes de manteniment i reparació de línies elèctriques de mitja i alta tensió que depenen d’Endesa (empreses com Cobra, Acciona, Alupu, Comsa-Emte etc…)

La UGT de Catalunya i la CONC denuncien que aquest incompliment dels convenis vigents pot afectar fins a 3.000 llocs de treball. Per a nosaltres és inacceptable que les noves adjudicatàries es neguin ara a mantenir els llocs de treball o que obliguin els treballadors a rescindir el contracte amb l’antiga adjudicatària per contractar-los de nou, perdent d’aquesta manera les seves condicions laborals i la seva antiguitat.

Tanmateix, ambdós sindicats denunciem la política d’Endesa, que exigeix una reducció de despeses laborals a les noves empreses adjudicatàries. A banda del deteriorament de les condicions laborals dels treballadors, aquesta política només comporta el constant deteriorament d’un servei que és bàsic per a la ciutadania.