UGT i CONC demanen que es retiri l’estatua del Marquès de Comillas, enriquit amb el tràfic d’esclaus

cartel_lopez
El Marquès de Comillas va fer la seva fortuna amb el
tràfic il·legal d’esclaus. Avui existeixen 12,3 milions d’esclaus moderns arreu del món

Per tercer any consecutiu, demà dia 7 d’octubre es commemora la Jornada Mundial pel Treball Digne, impulsada per la Confederació Sindical Internacional (CSI). Al món existeixen actualment 12,3 milions de persones sotmeses a treballs forçats, autèntics “esclaus” dels nostres dies. Enguany la jornada gira entorn tres missatges centrals:

• El creixement i uns llocs de treball dignes, i no mesures d’austeritat, resulten essencials per tal de superar la crisi i posar fi a la pobresa.
  • Uns serveis públics de qualitat són fonamentals per a tenir una vida digna i no poden ser retallats en benefici de la consolidació fiscal.
  • El sector financer ha de pagar el mal que ha causat i posar-se al servei de l’economia real i les necessitats de les persones.

A casa nostra, la UGT de Catalunya i la CONC han convocat una concentració a la plaça d’Antonio López de Barcelona, a les 11 hores. La concentració comptarà amb la presència del secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, i el de la CONC, Joan Carles Gallego.

Un cop allà es cobrirà l’estàtua de López, primer Marquès de Comillas, que es va enriquir amb el tràfic il·legal d’esclaus. En aquest sentit, els secretaris generals d’ambdós sindicats han adreçat una carta a l’alcalde de Barcelona, Jordi Hereu, demanant el canvi de nom de la plaça i la retirada de l’estàtua.

Concentració Jornada Mundial pel Treball Digne
DIA: dijous, 7 d’octubre de 2010 HORA: 11 hores LLOC: Plaça d’Antonio López (on està la seu de Correus). Barcelona.