UGT i CONC lliuren més de 1.600 signatures al Consell Assesor d’ENDESA per exigir-li la signatura d’un nou conveni

endesa1La ultraactivitat del conveni d’Endesa finalitzat el 18 d’octubre. Els seus treballadors i treballadores no tenen cap conveni sectorial de referència

Els delegats i les delegades sindicals de la UGT de Catalunya i CCOO de Catalunya van lliurar ahir al Consell Assessor d’Endesa les signatures recollides durant les assemblees d’Endesa Catalunya per exigir el desbloqueig de la negociació del conveni marc i la negociació d’un nou conveni. En total, més de 1.600 signatures, corresponents a la totalitat de la plantilla d’Endesa a Catalunya.

El lliurament de signatures es va fer a través dels secretaris generals d’ambdós sindicats, Josep M. Àlvarez i Joan Carles Gallego, respectivament, membres del Consell Assessor, com a mostra del seu suport i recolzament a les reivindicacions als treballadors i les treballadores d’Endesa.

Les seccions sindicals de la UGT i CCOO denuncien que Endesa pretén desregular totalment les condicions de treball, retallant tots els drets laborals i socials aconseguits, emparant-se en la reforma laboral aprovada pel Govern i amb el suport de la patronal. El 18 d’octubre finalitza la ultraactivitat del conveni d’Endesa, que afecta uns 10.000 treballadors i treballadores arreu de l’Estat, uns 1.600 dels quals a Catalunya. Aquests treballadors i treballadores només estan emparats pel seu conveni: no tenen cap conveni sectorial de referència si el seu conveni decau.

Amb l’excusa de la crisi econòmica que afecta el país, Endesa fa xantatge permanent al seus treballadors i treballadores. Això sí, obviant que la situació actual d’Endesa és la d’una empresa rendible, que l’any 2012 va declarar més de 2.000 milions de beneficis.