UGT i l’ICS crearan comissió que haurà de resoldre els problemes d’urgències dels ambulatoris

urgencies
L’acord permet desconvocar la vaga que havia de començar aquest diumenge 11 d’abril a tot Catalunya

La UGT de Catalunya ha arribat aquest matí a un acord amb la direcció de l’ICS que permet al nostre sindicat desconvocar la vaga prevista per als propers dies 11 i 12; 18 i 19; 25 i 26 d’abril; i 2 i 3 de maig en els serveis assistencials d’atenció continuada i les urgències dels centres d’atenció primària de l’Institut Català de la Salut (ACUT).

Segons l’acord, dilluns vinent, 12 d’abril, es constituirà una comissió de treball integrada per la direcció de l’ICS i els representants de la UGT de Catalunya per tractar els temes que havien originat la convocatòria de vaga. En dos mesos, aquesta comissió haurà de solucionar els problemes presentats pel nostre sindicat. Per a la UGT de Catalunya, aquesta és la primera vegada que la direcció de l’ICS es compromet a resoldre els problemes que tenen els treballadors en precari dels ACUT.

La UGT de Catalunya havia denunciat el desacord de tots els professionals dels ACUT per la implantació unilateral d’una jornada anual que no es correspon a la legalment establerta en els diferents acords signats, així com per denunciar que els treballadors d’aquests serveis assistencials no tenen un calendari laboral negociat que els permeti conciliar la seva vida laboral i familiar.