UGT impugna el procés electoral a DIA per la vulneració del dret a la lliure sindicació

supermercat

Els treballadors han rebut coaccions, amenaces i pressions perquè no votin la candidatura de la UGT en les eleccions sindicals del proper dia 15 d’octubre

La UGT de Catalunya denuncia que l’empresa DIA ha instaurat un corporativisme sindical totalitari en les eleccions sindicals que se celebraran el pròxim dia 15 d’octubre de 2010, a l’impedir amb coaccions, amenaces i pressions que els treballadors i les treballadores signin la candidatura de la UGT.

L’empresa DIA ha manipulat el procés electoral des que aquest es va iniciar: la Federació de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc va rebre dies abans d’haver presentat les candidatures de la UGT a la taula electoral les renúncies de 110 candidats, mitjançant un burofax remès des de l’adreça de RR.HH. Per tant, l’empresa DIA en tot moment ha assumit una potestat exclusiva de la taula electoral, i ha fet ús d’una informació confidencial que havia rebut a través de l’Oficina Pública de Registre.

Tot això no va impedir que la UGT de Catalunya presentés una candidatura de gairebé 200 candidats, composta per treballadors i treballadores que ens van donar el seu total suport. I, davant aquest fet, l’empresa DIA va coaccionar la taula electoral perquè assumís decisions que vulneren la llei de procediment electoral, i va obligar aquesta taula a retardar durant hores la proclamació definitiva de les candidatures, fins haver aconseguit, mitjançant les amenaces d’acomiadaments per part dels inspectors i caps de zona de l’empresa, que renunciessin el nombre suficient de candidats i candidates de la UGT perquè la nostra organització no pogués presentar candidatura.

L’únic objectiu de l’empresa DIA és impedir que la UGT de Catalunya obtingui representació, impossibilitant així que la nostra organització pugui defensar uns treballadors que actualment estan sotmesos a unes condicions laborals totalment precàries i abusives. Per això, davant aquest atropellament, la UGT ha procedit a impugnar el procés electoral per la vulneració del dret fonamental dels treballadors a la lliure sindicalització.

Tanmateix, des de la UGT vetllarem perquè la democràcia torni a DIA, pel que acudirem als Jutjats en defensa dels drets fonamentals, que durant aquest procés no han estat respectats sota una actitud totalitària per part de l’empresa, que només pretèn eliminar les candidatures del nostre sindicat, sotmetent es treballadors i les treballadores a un estat de por a perdre el seu lloc de treball.