UGT impugna les eleccions sindicals a Opencor

El nostre sindicat denuncia que va existir frau en el vot per correu, el que va impedir que la UGT obtingués la majoria
La UGT de Catalunya ha impugnat les eleccions sindicals en l’agrupació de centres d’Opencor a Barcelona, celebrades el passat 31 de març. La UGT de Catalunya va incrementar la seva representació en un delegat, de 2 a 3 delegats, tot i que el comitè ha passat de 17 a 13 membres, per tant, la UGT ha estat l’únic sindicat que ha crescut en representació.
El resultat de les urnes va donar la majoria a la UGT, amb 97 vots, enfront als 94 obtinguts pel sindicat d’empresa Fasga. Però van ser els 100 vots per correu els que van donar la majoria absoluta al sindicat d’empresa.
Des de la Federació de Catalunya de Comerç, Hostaleria, Turisme i Joc de la UGT de Catalunya tenim el ferm convenciment que la nostra organització podria haver obtingut un resultat molt millor si la mesa electoral no hagués acceptat el vot per correu emès, al nostre entendre, de forma totalment fraudulenta pel sinicat d’empresa Fasga.
Existeixen fets objectius que demostren el frau:
corte-ingles-allargat.jpg

Existeixen fets objectius que demostren el frau:
  • Les paperetes arriben a la mesa electoral el dia 25 de març. El treballador que vulgui votar per correu ho pot fer de dues maneres. La primera, sol·licitant personalment les paperetes a la mateixa mesa després de la seva recepció. La segona, fent que la mesa electoral li enviï per correu postal les paperetes. En qualsevol dels dos casos, el treballador que sol·licita aquesta modalitat ha de fer arribar el seu vot per correu. No obstant haver arribat el dia 25 de març, al dia següent la mesa electoral ja havia rebut el vot per correu d’un gran nombre de treballadors. Uns terminis del tot impossibles.
  • En els vots per correu hi havia vots de treballadors afiliats a la UGT que havien votat el dia 31 de març a les urnes, i que van manifestar que en cap moment havien sol·licitat el vot per correu.
  • En el moment del recompte del vot per correu va aparèixer el vot d’un membre de la mesa que va manifestar públicament que ell no havia sol·licitat ni emès el vot per correu, i que per això havia exercit el seu dret a votar a les urnes.
  • Per aquesta raó, la UGT de Catalunya ha impugnat el procès electoral a Opencor. No permetrem que sindicats grocs, amb la col·laboració de l’empresa, manipulin la voluntat dels treballadors i causin un atac directe contra la llibertat sindical i la democràcia en el nostre país.