UGT manté la vaga a la hispano-igualadina a partir del dia 18 de desembre

bus.pngComitè i empresa han acordat desconvocar les jornades inicialment previstes pels dies 14 i 17 de desembre

Les aturades convocades per la UGT de Catalunya a l’empresa Hispano-Igualadina s’iniciaran el dia 18 de desembre, enlloc de demà, després que en les negociacions entre les dues parts que han tingut lloc la setmana passada, els sindicats hagin accedit a desconvocar els dos primers dies de vaga -14 i 17 de desembre- dels tretze inicialment previstos.

La UGT de Catalunya considera que l’empresa no ha aprofitat aquest gest de la part sindical, que tenia l’objectiu de facilitar un diàleg que resolgués el conflicte, o al menys, que acostés les posicions. Les negociacions continuen bloquejades, de manera que els conductors de les principals línies de la companyia d’autobusos faran vaga els dies 18, 19, 20 i 21 de desembre de 2007; i 9, 11, 14, 18, 21, 25 i 28 de gener de 2008.

Malgrat la posició inflexible d’Hispano-Igualadina, aquest matí hi ha hagut una reunió de mediació al Tribunal Laboral de Catalunya, i demà al matí n’hi haurà una altra al Departament de Treball de la Generalitat. Si no prosperen les negociacions, és previst que després de la trobada es confirmin ja els serveis mínims de cara a la vaga.

Recordem que la UGT, amb el suport de la CGT, va decidir convocar les aturades perquè la companyia d’autobusos va incomplir un acord signat el 9 d’octubre passat, que obligava l’empresa a donar resposta a un seguit de reivindicacions del nostre sindicat. Aquest pacte va ser el que va permetre desconvocar una vaga prevista pocs dies més tard a les principals línies de transport de viatgers de l’empresa.

Els motius principals de les aturades, recordem, són els següents:

• L’empresa no presenta el quadrant de serveis ni de festius ni de vacances.
  • L’empresa no compleix la normativa sobre els descansos i dels temps de conducció.
    L’empresa es nega a lliurar els partes mensuals per a la comprovació de les nòmines.
  • No hi ha acord sobre el temps per a la posada a punt i preparació del vehicle, que la UGT considera és insuficient.
  • La direcció es va comprometre a lliurar els partes mensuals per a la comprovació de les nòmines, però finalment ha presentat una documentació incompleta.
  • L‘empresa no remunera les jornades partides.

La vaga afectarà el servei d’autobusos a les principals línies -que transporten més del 80% del passatge de la companyia- durant les 24 hores dels dies següents:

18, 19, 20, 21 de desembre de 2007

9, 11, 14, 18, 21, 25 I 28 de gener de 2008

I les línies afectades són:

Línia Igualada-Barcelona, pel Bruc i per Capellades.
Línia Igualada – Universitat Autònoma de Barcelona (UAB).
Línies urbanes d’Esparreguera i Martorell.
Línia Barcelona – Vilafranca del Penedès.
Línia Barcelona – aeroport de Reus.
Línia Barcelona – Igualada.
Línia Barcelona – Esparraguera.
{mxc}