UGT no comparteix la reforma del SOC que vol fer el Govern perquè podria derivar en una privatització

SOCEl nostre sindicat defensa un sistema públic d’ocupació que garanteixi la igualtat d’oportunitats i amb una plantilla suficient

La UGT de Catalunya considera que en un moment crític com l’actual, en què a Catalunya més de 840.000 persones no tenen feina, el 59,63% de les quals des de fa més d’un any, la Generalitat de Catalunya hauria de reforçar el Servei d’Ocupació de Catalunya amb els recursos econòmics i humans necessaris, i preservar la seva naturalesa de sistema públic que garanteixi els principis d’igualtat d’oportunitats i cohesió social.

Per això, no podem compartir la reforma de la llei del SOC, en la qual el Govern no renuncia a incorporar tres elements que trenquen del tot amb la idea que defensem de servei públic d’ocupació:

· La inclusió en el sistema d’operadors privats amb els mateixos drets i prerrogatives que els públics.

· La intermediació laboral a través d’empreses de col·locació, que generarà una divisió entre aturats de primera (els més “ocupables”, que seran atesos per les entitats privades) i aturats de segona (aquelles persones amb majors dificultats per a trobar una feina). Ja en el seu moment, la UGT de Catalunya va mostrar el seu rebuig a la reforma laboral del PP, que integra els operadors privats en la gestió pública.

· No es garanteix el manteniment de l’ocupació al SOC, amb una plantilla ja prou malmesa. Cal recordar que actualment el 25% de personal del SOC està ocupat per funcionaris interins que tenen retallada la seva jornada i retribucions en un 15%.

Davant la impossibilitat d’arribar a un acord al Consell de Direcció del SOC, des de la UGT de Catalunya instem al Parlament a què continuï debatent la reforma de la llei i eviti la privatització d’aquest servei públic fonamental i que les agències privades de col·locació es lucrin amb diners públics amb les persones aturades.