UGT organitza la primera trobada de vigilants municipals de Catalunya

guardia-urbana
El col·lectiu, format per uns 400 professionals, reivindica la seva incorporació a la futura Llei de Sistema de Policia de Catalunya

El Sindicat de Policies Locals de la UGT de Catalunya organitza demà divendres, 2 de desembre, la primera trobada de vigilants municipals de Catalunya, que tindrà lloc a la Pobla de Mafumet (Tarragona).

Aquesta jornada de treball té l’objectiu d’aprovar i lliurar al Departament d’Interior de la Generalitat un document marc que reculli tant la situació actual dels diferents cossos de vigilants municipals arreu de Catalunya com un seguit de propostes, reivindicacions i necessitats de cara al futur.

A Catalunya hi ha uns 400 vigilants municipals amb funcions de protecció d’edificis i instal·lacions municipals, protecció d’autoritats municipals, auxili al ciutadà i protecció civil, i regulació del trànsit. La principal reivindicació d’aquests professionals és la seva incorporació a la futura Llei de Sistema de Policia de Catalunya, de manera que se’ls reconeguessin els mateixos drets bàsics que a qualsevol altre policia local o mosso d’esquadra, se’ls reconegués la condició d’agent de l’autoritat i s’adaptessin les seves funcions a l’actual realitat social.

La jornada de demà, que tindrà lloc al Casal Cultural de La Pobla de Mafumet, s’iniciarà a les 10 hores amb la intervenció de l’alcalde de la localitat i diputat al Parlament de Catalunya, Joan M. Sardà. Seguidament, intervindran el responsable d’Administració Local de la UGT de Catalunya, Juan Francisco García Crespín, i el responsable del Sindicat de Policies Locals de la UGT de Catalunya, Antonio Franco. Acabada la seva intervenció, cap a les 10.30 hores, Juan Francisco García Crespín i Antonio Franco atendran els mitjans de comunicació.

La cloenda de la jornada serà a les 18 hores, a càrrec de Joan Carles de la Monja, subdirector de Coordinació de la Policia de Catalunya.

En aquest enllaç trobareu el programa sencer de la jornada.