La UGT de Catalunya organitza demà una jornada per conèixer el present i el futur de la FP dual a Catalunya

La UGT de Catalunya organitza demà, dijous 30 d’octubre, la jornada ‘La Formació pressional dual que necessitem a Catalunya’, amb l’objectiu de conèixer com s’estan fent les primeres experiències a Catalunya i alhora reflexionar com, amb un teixit empresarial i amb una àmplia diversitat de situacions, en l’àmbit sectorial i territorial, podem assolir una FP dual amb condicions de qualitat i amb una oferta suficient de places.

Des de la UGT de Catalunya considerem que l’incrment dels titulats en formació  professional, i de forma específica la incorporació del model de formació dual en el nostre sistema formatiu, poden ser unes decisions estratègiques per començar a modificar la distribució de la qualificació de la població activa i contribuir a la millora del nostre model productiu.

Al llarg de la jornada coneixerem com s’organitza i com es valora socialment la FP dual a Alemanya i a França, i analitzarem de quina manera s’estan realitzant les primeres experiències de FP dual a Catalunya, amb la participació dels responsables de diferents centres de treball com SEAT o LIDL.

Així mateix, reflexionarem de quina manera es pot assolir a casa nostra una FP dual amb condicions de qualitat i amb una oferta suficient de places, i debatrem com els delegats i les delagades sindicals poden contribuir en les empreses a desenvolupar aquestes experiències.

El secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, inaugurarà la jornada a les 9:30 horesEn acabada la seva intervenció, Àlvarez i Eva Gajardo, secretària nacional del sindicat, atendran els mitjans de comunicació assitents.

La jornada és oberta als mitjans de comunicació.

Podeu consultar el programa de la jornada clicant sobre aquest enllaç.

Jornada ‘La FP dual que necessitem a Catalunya’

DIA: 30 d’octubre.
HORA: Inauguració Josep M. Àlvarez a les 9:30 hores. En acabada la inauguració, atenció als mitjans.
LLOC
: Sala d’Actes de la UGT de Catalunya. Rambla Santa Mònica, 10. Barcelona.

Dossier de la jornada

Un comentari a “UGT organitza una jornada sobre la formació professional dual que necessitem a Catalunya

1. Tal com està el pati, potser a més de la FP dual ens hauriem de plantejar també el Reciclatge Professional Dual ¿Quants professionals afectats per un ERE avui en dia no s’han de plantejar un canvi d’orientació? Sovint no es poden permetre fer cursos que han d’acabar interrompent per atendre contractes temporals difícils d’encaixar amb cursos poc flexibles fets amb plantilla.

¿Parlem de fer també una Formació Continua Professional Dual?