UGT participa demà a la segona marxa per la dignitat i els drets socials de Girona

XDSConvocada per la Xarxa de Lluita pels Drets Socials, sortirà a les 10.30h de la Plaça de la Constitució i arribarà fins al BlocSalt

Davant de la situació d’emergència social que es viu a Girona i a tot Catalunya, la Xarxa de Lluita pels Drets Socials -a la qual pertany la UGT juntament amb moltes d’altres entitats gironines- ha convocat demà dissabte, 1 de març, la 2a Marxa per la dignitat i els drets socials de Girona.

La marxa s’iniciarà a les 10.30 hores a la Plaça de la Constitució de Girona i transcorrerà durant tot el matí fins arribar al BlocSalt. Durant el recorregut es visitaran diferents espais relacionats amb els drets socials. Uns drets socials que avui pateixen les retallades dels Governs català i espanyol i que cal defensar per tal de garantir el nostre benestar col·lectiu.

Al llarg de la marxa es tindran en compte les darreres retallades en drets socials i les lleis aprovades recentment i que resulten més regressives: es reivindicarà l’avortament lliure i gratuït i la seva despenalització, es faran accions pel Dret a Decidir, contra la “llei mordassa” i la llei d’Estrangeria i per les llibertats civils. També es farà un acció per reivindicar un model energètic sostenible i contra l’increment de tarifes. Tampoc es deixarà passar l’oportunitat de reivindicar un transport, una sanitat i una educació públics i de qualitat. La marxa realitzarà accions per exigir la plena ocupació ,contra la precarització del treball, contra la reforma laboral i pel dret a l’habitatge. Així mateix, es farà una crida per la reobertura de les fonts públiques de Salt, un patrimoni de tots i totes. Es llegiran diversos manifestos referents a les reivindicacions davant d edificis emblemàtics del recorregut.

Des de la Xarxa de Lluita pels Drets Socials s’ha fet una crida a la ciutadania a sortir demà massivament al carrer i participar activament.