UGT participa demà en les concentracions a les oficines del SOC contra l’atur i la precarietat

SOCEl secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, participarà en la mobilització al Barri Gòtic de Barcelona

Diverses entitats, moviments socials i assemblees d’aturats han convocat demà dimecres, 30 d’abril, concentracions simultànies a oficines del Servei d’Ocupació de Catalunya (SOC) de les 11 a les 13 hores a tot el territori com a acció de protesta contra l’atur i la precarietat.

El nostre sindicat participarà en les concentracions a oficines de diverses ciutats, i a Barcelona, el secretari general de la UGT de Catalunya, Josep M. Àlvarez, participarà en la mobilització a l’oficina del Barri Gòtic de Barcelona (c. del Doctor Joaquim Pou, 8).

La UGT de Catalunya comparteix les reivindicacions contra la precarietat laboral, les retallades de drets socials i laborals i de serveis públics, i la privatització del SOC, i per exigir ocupació de qualitat, polítiques actives d’ocupació per donar suport a les persones que busquen feina, el manteniment i la dignificació de les prestacions per a les persones aturades que ja no tenen ingressos, i la creació d’una renda garantida de ciutadania.

Segons les dades conegudes avui de l’EPA del primer trimestre de l’any, a Catalunya hi ha més de 840.000 persones en situació de desocupació, el 60% de les quals des de fa més d’un any. Gairebé 107.000 llars catalanes no tenen cap perceptor d’ingressos, 272.200 tenen tots els seus actius en situació de desocupació i 223.400 tenen tots els seus treballadors assalariats amb contractes temporals.