presonsUGT-Presons denuncia que, tot i els advertiments fets pel sindicat, el Departament de Justícia ha tornat a reproduir el model nefast de gestió de personal implementat al centre de Figueres en el centre penitenciari Mas d’Enric d’El Catllar (Tarragona), que tot just s’inaugura avui. La secció sindical critica que es repeteixi aquest model, que ha arrossegat ja la presó de Figueres a límits dramàtics, amb una plantilla clarament insuficient que porta a despropòsits com que hi hagi un únic funcionari en un accés o en un mòdul de vida, on fins i tot ha de fer la seva jornada laboral de 15 hores continuades, pràcticament sense descans.

Durant aquests dies, aquesta manca de personal se suma al període de Nadal, i suposa que els serveis mínims siguin impossibles de cobrir. UGT-Presons també denuncia que els gestors de personal han decidit subsanar aquestes disfuncions denegant els dies d’assumptes propis i de vancances de molts treballadors i treballadores, en lloc de contractar més personal.

Un altre exemple del mal funcionament del centres és que els interns encara no realitzen activitats ni programes de rehabilitació, i fa només uns dies que han començat els treballs als tallers productius de CIRE, tot i que els principals destins per facilitar i poder dur a terme la rutina diària tampoc no funcionen des del primer dia. Gran part dels professionals de rehabilitació tenen problemes per accedir als ordinadors per fer els informes, falten acreditacions personals per moure’s per dins del centre, i als despatxos dels mòduls s’ha anul·lat Internet, eina del tot imprescindible per al desenvolupament de la tasca dia a dia.

UGT-Presons acusa el Departament de Justícia de voler inaugura el centre sense tenir els mitjans personals ni materials i necessaris, cosa que fa que siguin els treballadors i els interns qui paguen la conseqüència d’aquesta mala organització.

Tanmateix, UGT-Presons denuncia que des de fa un parell de setmanes els treballadors i les treballadores del centre presenten problemes respiratoris i digestius, malgrat seguir tots els protocols existents. El nostre sindicat ja ha començat a mobilitzar-se per vetllar per la salut dels treballadors i farem ús dels recursos per posar punt i final a una situació insostenible que afecta tant als professionals com als propis interns.

Un comentari a “UGT-Presons acusa el Departament de Justícia de voler inaugurar el centre d’El Catllar sense tenir ni els mitjans personals ni materials necessaris