UGT Presons demana al Tribunal Suprem respecte per als professionals penitenciaris catalans i exigeix una rectificació al seu president

UGT Presons, sindicat majoritari a les presons catalanes, vol mostrar la seva indignació per les declaracions del Tribunal Suprem on, de nou, es posa en dubte la professionalitat de les treballadores i els treballadors penitenciaris catalans, a més d’amenaçar amb exigir responsabiltiats penals contra les Juntes de Tractament i els Equips Directius dels centres per unes hipotètiques decisions que encara no s’han arribat a produir.

UGT Presons considera gravíssim que l’Alt Tribunal vulgui influir mitjançant coaccions en les decisions que els professionals penitenciaris catalans poden prendre, i més quan ha quedat sobradament demostrat la seva imparcialitat amb les decisions que venen adoptant des de fa anys.
Creiem que els integrants d’una institució centenària com el Tribunal Suprem haurien de demostrar màxima prudència i imparcialitat en el moment de fer manifestacions públiques i, en cas de pronunciar-se, fer-ho sobre fets ja ocorreguts i no sobre hipotètiques situacions que es poguessin arribar a donar, guardant màxim respecte pels funcionaris públics i defensar-los dels atacs que puguin rebre, en lloc de posar en entredit la seva professionalitat.
UGT Presons considera que la gravetat de les acusacions i amenaces requereix una rectificació immediata i, per això, insta el president del Tribunal Suprem que impedeixi que continuïn aquestes difamacions i defensi l’honorabiltat dels professionals penitenciaris catalans.