UGT presons denuncia una espiral d’agressions i d’incidents greus en els centres penitenciaris catalans

presonsLes polítiques de personal del Departament de Justícia posen en risc la integritat dels seus treballadors

Aquest cap de setmana el personal dels centres penitenciaris de Brians 2 i de Quatre Camins han hagut de sufocar dues revoltes en què han participat un nombre important d’interns, i en les quals diversos professionals han patit agressions de diversa consideració. La ràpida intervenció de la reduïda plantilla que es trobava prestant serveis en els dos centres ha impedit que les revoltes es convertissin en motins.

Les baralles multitudinàries, les fugides frustrades, les situacions de premotins i les agressions als treballadors, ja formen part del dia a dia dels centres penitenciaris i són una conseqüència directa de les polítiques de reducció sistemàtica de personal del Departament de Justícia.

Des del sindicat de Presons de la UGT de Catalunya volem denunciar que el Departament de Justícia està posant en perill la seguretat dels professionals penitenciaris i que no s’estan prenent les mesures necessàries per aturar les contínues agressions que pateixen, cosa que només es produiria amb la cobertura de les més de 400 places que han fet desaparèixer.