UGT Presons exigeix al Departament de Justícia que protegeixi els seus treballadors i treballadores després del motí frustrat a Brians 1

UGT Presons denuncia que el passat dissabte, 21 de març, va tenir lloc un gravíssim incident al Centre Penitenciari de Brians 1 que va fer recordar les situacions viscudes els anys 2002 i 2004 als motins del CP de Quatre Camins.

Un incident protagonitzat per un intern va ser aprofitat com a excusa per d’altres per exigir un seguit de reivindicacions relacionades amb les restriccions imposades per la Secretaria de Mesures Penals, i lligades al protocol per COVID-19. Però a banda d’aquests dos incidents, uns 60 interns ja estaven preparant algun esdeveniment molt més greu aquell mateix matí, situació que finalment no van poder dur a terme per l’actuació prèvia que van fer els funcionaris de servei al mòdul. Va ser per la gran professionalitat dels funcionaris i Caps de Servei, que es va poder avortar un potencial motí que ja estava a punt de produir-se.
UGT Presons tem que aquest no serà un fet aïllat i exigeix als responsables de la Conselleria de Justícia i de la Secretaria de Mesures Penals que prengui les mesures necessàries per gestionar aquesta crisi als centres penitenciaris i doti els centres de personal suficient per garantir la seguretat dels centres i dels professionals que hi treballen, així com de les mesures de protecció, tant sanitàries com de seguretat, que siguin necessàries.
UGT Presons ha adreçat una carta al Secretari de Mesures Penals, Reinserció i Atenció a la Víctima, Amant Calderó, per urgir-li que apliqui les mesures extraordinàries per evitar mals majors i prevenir-ne de futurs.
Podeu llegir aquí la carta.