UGT proposa una moció als ajuntaments en contra del tancament de les escoles taller

escola-taller

La decisió del Departament de Treball deixarà sense cap alternativa ocupacional 4.000 joves que provenen del fracàs escolar, i expulsarà del mercat de treball més de 1.400 professionals

La UGT de Catalunya ha elaborat una proposta de moció als Plens dels ajuntaments de Catalunya per reclamar al Govern de la Generalitat que reconsideri la seva decisió d’eliminar les escoles taller, cases d’ofici i tallers d’ocupació, i que obri una nova convocatòria per a l’any 2010. La voluntat del nostre sindicat és que aquesta moció sigui recolzada per les entitats municipalistes i amb la finalitat que sigui aprovada al màxim d’ajuntaments possibles del país, fent arribar així al Govern el desacord de la ciutadania per la decisió presa, de manera unilateral, de suprimir aquests programes.

La UGT de Catalunya va denunciar fa unes setmanes la voluntat del Departament de Treball d’eliminar els programes d’escoles taller, cases d’ofici i tallers d’ocupació sense tenir cap proposta de programa alternatiu que doni sortida, d’una banda, als col·lectius usuaris d‘aquestes polítiques, i de l’altra,  per als seus professionals.

Aquests programes són les úniques polítiques de formació i treball adreçades específicament als menors de 25 anys sense formació i als majors de 45 anys, els dos col·lectius més castigats pel nostre mercat de treball. La decisió del Govern suposarà que al voltant de 4.000 joves que provenen del fracàs escolar es quedin sense cap alternativa ocupacional, i l’expulsió del mercat de treball de més de 1.400 professionals que desenvolupen tasques relacionades amb aquests programes. Catalunya serà l’única comunitat autònoma de l’Estat espanyol on no es desenvoluparan aquests programes l’any 2010.

D’altra banda, aquesta decisió del Departament de Treball entra en contradicció amb l’Acord d’ocupació juvenil (2009-2012), signat el passat mes de setembre, on hi ha assignat un pressupost de 50 milions d’euros per a les escoles taller, 4,5 milions d’euros per a les cases d’ofici i gairebé 3 milions d’euros per als tallers d’ocupació.

A més de la presentació d’aquesta moció als ajuntaments, des de la UGT de Catalunya hem dut a terme diferents actuacions per tal de defensar la permanència d’aquests programes. Entre elles, la concentració de protesta davant el Parlament de Catalunya el passat dia 24 de març, la recollida de signatures que vam lliurar aquell mateix dia i reunions amb els diferents grups parlamentaris per explicar la situació.

Proposta de Moció

file icon Dossier sobre la supressió de les escoles taller, cases d’ofici i tallers d’ocupació a Catalunya