UGT rebutja contundentment la proposta d’ampliar fins a 12 els festius comercials

supermercat.jpg
La Federació considrea que la divergència d’opinions en temes tan importants només genera inestabilitat en un sector precari

La UGT de Catalunya rebutja contundemtment la proposta d’ampliar fins a 12 els festius comercials a Catalunya, i considera que el conseller d’Empresa i Ocupació, Francesc Xavier Mena, crea inestabilitat en el sector del comerç al desdir el seu director general de Comerç, Josep Maria Recasens, que ja va manifestar als mitjans de comunicació que 8 festius comercials eren suficients per garantir el servei als consumidors i consumidores i el descans dels treballadors i les treballadores del comerç.

Des de la UGT de Catalunya defensem el dret dels treballadors i les treballadores del comerç a mantenir unes condicions que garanteixin la difícil condició de la vida personal, laboral i familiar en el sector. No podem oblidar que el comerç és un sector precari en les seves condicions laborals i socials, en el qual hi treballen més d’un 70% de dones, de les quals el 60% són mares, que veuen molt complicat poder fer front a la seva vida professional i familiar.

La nova proposta del govern ens comportari endurir encara més aquestes ja de per si precàries condicions. D’altra banda no entenem com el propi govern pot tenir posicionaments tan diferents sobre un mateix tema: allò que fa només uns dies era inconcebible per al director general de Comerç, que va dir que estari disposat a defensar l’actual llei d’horaris comercials de Catalunya fins al Tribunal Constitucional, avui es converteix en una nova proposta del conseller Mena d’ampliar fins a 12 festius d’obertura. Aquestes diferències en el nou govern no ens aporten més que inestabilitat en el sector, precisament en un moment on el sector del comerç necessita que el nou govern impulsi polítiques de conciliació laboral, personal i familiar per crear ocupació i professionalitat en el sector.