UGT rebutja el tancament de Hayes-Lemmerz a Sant Joan Despí i acusa la direcció de manca d’inversió

hayes-lemmerz.jpg
La decisió de la multinacional nord-americana pot afectar 141 treballadors

La direcció de l’empresa Hayes-Lemmerz ha anunciat al Comitè d’Empresa i les seccions sindicals la decisió de tancar la planta de Sant Joan Despí (Baix Llobregat), que pertany al grup nord-americà HL, i acomiadar la totalitat de la plantilla. La decisió afecta un total de 141 treballadors.

La secció sindical de la UGT a Hayes-Lemmerz està en total desacord amb la mesura plantejada per la direcció de l’empresa. Per al nostre sindicat, la planta de Sant Joan Despí és una planta viable, sempre i quan s’efectuïn per una banda les inversions que porten anys reclamant per a la realització del tratament tèrmic a les llantes i, per una altra banda, si el Grup HL assigna més comandes a aquesta planta, ja que és una de les més productives dins del grup, tal i com reconeix la mateixa empresa.

La secció sindical de la UGT a l’empresa acusa la direcció del grup d’haver provocat aquesta situació en tancar l’aixeta de les inversions -malgrat tenir concedits 1,5 milions d’euros del Ministeri d’Interior en concepte d’ajudes per finançar aquestes inversions- i desviar produccions a altres empreses del grup molt menys rendibles i eficients que aquesta.

No és de rebut que una de les empreses més rendibles i productives del Grup HL s’hagi convertit de la nit al dia en una rèmora que posi en perill la viabilitat del grup. Per això lluitarem per mantenir el projecte industrial i, amb ell, els llocs de treball d’aquesta emblemàtica planta del Baix Llobregat, amb més de 25 anys d’història en el nostre país. Volem un pla industrial que porti productes alternatius als que finalitzen el seu cicle en lloc de traslladar la producció que queda a Sant Joan Despí a una altra planta.
{mxc}