UGT rebutja el tancament de la fàbrica de Comesa i l’acomiadament de 277 treballadors

componentes
El nostre sindicat considera que es tracta d’una deslocalització cap a Itàlia i que el Grup Fiat traeix els esforços de la plantilla i de l’administració

La Federació del Metall, Construcció i Afins (MCA) de la UGT de Catalunya rebutja el decisió de la direcció de Comesa (Grup Fiat) de tancar la fàbrica de components per a vehicles pesants que té a la Zona Franca de Barcelona i l’acomiadament de les 277 persones que hi treballen. Tot i que l’empresa ha argumentat manca de producte i de viabilitat econòmica, el nostre sindicat considera que es tracta d’una deslocalització cap a Itàlia.

Per al nostre sindicat, els productes que fabrica Comesa per al grup són competitius. A més, també és molt més competitiva (per la reducció de costos logístics) la fabricació de ponts, canvis i altres components per a les plantes de Valladolid i Madrid des de la planta de Barcelona, com es fa actualment, que portar-les d’Itàlia.

MCA – UGT de Catalunya considera que, amb el tancament de Comesa, el Grup Fiat traeix tant els esforços de la plantilla (l’empresa està aplicant actualment el tercer ERO temporal des de l’any 2008) com el suport i col·laboració del Govern central i autonòmic.

Des del nostre sindicat demanem a Fiat, al Govern central i a la Generalitat la constitució d’una mesa industrial amb representació dels sindicats per estudiar totes les alternatives possibles que evitin el tancament de Comesa i que els ajustos siguin no traumàtics i socialment sostenibles.