UGT rebutja els 100 acomiadaments que Merck ha anunciat a la planta de Mollet del Vallès

Avui la direcció de Merck s’ha reunit amb el Comitè d’Empresa per presentar-li les conclusions del "Projecte More", un estudi amb mesures correctores per augmentar l’eficiència de la planta de Mollet del Vallès, que segons la multinacional alemanya, és la més baixa de totes les europees.

Les "mesures correctores" anunciades per la direcció són les següents: eliminació de 100 llocs de treball, reducció del nivell d’absentisme, augment del temps de presència al lloc de feina i millora de la planificació de producció.

El Comitè d’Empresa ha rebutjat el centenar d’acomiadaments i ha exigit a la direcció la documentació de l’estudi (avui únicament s’ha fet una exposició), on estigui justificat l’excedent de plantilla. A partir del lliurament de la documentació, els sindicats han demanat set dies per estudiar-la i començar la negociació dels acomiadaments.

La UGT de Catalunya ve denunciant des de l’any passat que, com a conseqüència de la fusió de Merck amb Serono, l’empresa ja ha acomiadat més d’un 10% de la plantilla. La planta de Mollet del Vallès, on treballen 600 persones, ocupa 18.000 metres quadrats de sòl.
{mxc}