UGT rebutja l’ERO presentat per Hydro Building Systems

hydroEl grup noruec al que pertany suma importants beneficis

Hydro Building Systems Southwest, S.L., ha presentat un ERO que afectarà 108 treballadors de la plantilla de 360 empleats que la companyia té a l’Estat espanyol, és a dir, un 50% de la plantilla, i no el 30% que diu la direcció de l’empresa, ja que un col·lectiu no es veurà afectat. Els centres afectats són els de Vitòria i Parets del Vallès, així com diverses delegacions.

Els representants del Comitè es mostren sorpresos per la presentació d’aquest ERO. No s’entén com una multinacional com Nors Hydro, de  la que depén Hydro Building Systems, amb renom internacional i resultats positius -al 2010 van superar els 1.888 milions de corones noruegues de benefici-, posa en risc el prestigi i el valor de les marques que comercialitza a l’Estat espanyol: Alumafel, Technal i Wicona, totes elles referents en el sector de la carpinteria d’alumini per a la construcció.

El Comitè d’Empresa rebutja aquest ERO perquè considera que no té sentit: Hydro Building Systems forma part d’un grup amb elevats beneficis. I, tanmateix, considera aquest ERO una manca de respecte vers uns treballadors que s’han implicat profundament en el desenvolupament de l’empresa.

Per aquesta raó, i a l’espera del posicionament que la direcció de l’empresa prengui demà divendres en la nova reunió de negociació, el Comitè ha decidit iniciar dilluns vinent, 4 de juny, una vaga indefinida com mesura de protesta