UGT rebutja l’ERTO presentat pel Banc Sabadell per injustificat i inassumible

banc sabadellEn la primera reunió de negociació, celebrada ahir, l’entitat va anunciar la seva intenció de tancar enguany 121 oficines a Catalunya i 7 a l’Aragó, i 37 oficines més el 2014

La primera reunió celebrada ahir, dimecres 28 d’agost, entre la direcció de Banc Sabadell i el Comitè d’Empresa ha finalitzat amb el rebuig de la UGT al plantejament inicial de l’entitat, que pretén estalviar uns 20 milions d’euros amb la seva proposta d’ERTO.

En la reunió d’ahir, la direcció de Banc Sabadell es va limitar a informar els representants dels treballadors de la intenció de tancar 121 oficines a Catalunya i 7 més a l’Aragó durant aquest any; i de 37 oficines més el 2014, totes elles a Catalunya. Aquests tancaments afectarien un total de 355 treballadors i treballadores.

La Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell considera aquesta proposta d’ERTO injustificada i inassumible, sobretot si es té en compte que la pròpia entitat assegura que tant els resultats del segon trimestre com la millora de la posició general del banc ens situa lluny de la situació crítica que ens van intentar fer creure en el mes de juliol.

La Secció Sindical de la UGT a Banc Sabadell ha reiterat de forma expressa i contundent la nostra oposició frontal a l’ERTO per les següents raons.

1-        Per la seva manca total d’arguments.

2-        Pel seu intent d’aplicació discriminatòria (al menys inicialment) vers la plantilla procedent de BMN.

3-        Pel volum d’afectació a més de 1400 treballadors i treballadores (a raó de 355 semestralment durant 2 anys).

4-        Per ser proposat simultàniament a les perllongacions sistemàtiques de jornades il·legals que s’estan produïnt en tot el banc.

5-        Per la indefinició del banc sobre la forma de garantir la reincorporació del personal afectat al final de l’ERTO.

La reunió es reprendrà aquest matí a partir de les 10 hores.