UGT rebutja la modificació de condicions de treball plantejades per Espa Group

espa-groupEl fabricant de bombes vol reduir els salaris un 20% a la plantilla

La UGT rebutja el procés de modificació substancial de condicionals de treball presentat per Espa Group per a la planta de Banyoles (Pla de l’Estany), dedicada a la producció i distribució de bombes centrífugues i amb una plantilla d’uns 300 treballadors i treballadores.

La intenció de la direcció d’Espa és reduir fins a un 20% els salaris, l’absorció dels complements per incapacitat transitòria (l’empresa complementava fins al 100%) i l’absorció dels 20 minuts de descans per esmorzar, que també són a càrrec de l’empresa.

A la reunió d’avui, la tercera de la mesa negociadora, la direcció de l’empresa continua sense aportar la informació sol·licitada pels sindicats. Tot i al·legar pèrdues, l’empresa ha augmentat en 800.000 euros la partida de despeses de gestió per al 2014, xifra que tampoc justifica.

Des del nostre sindicat demanem a la direcció d’Espa que no carregui tota la reducció de pressupost sobre els salaris de la plantilla i busqui alternatives, tenint en compte que els treballadors i les treballadores ja han passat per diversos ERO de suspensió i alguns departaments per una reducció de jornada. A més, fa dos anys l’empresa ja va fer 60 acomiadaments.