UGT rebutja la reducció de ràtios a les residències geriàtriques

Va en detriment de la qualitat assistencial i es traduirà en una rebaixa de jornada i salari del treballadors o acomiadaments

La UGT de Catalunya rebutja rotundament la proposta del Departament de Benestar Social de la Generalitat de reduir les ràtios de personal de les residències geriàtriques. Considerem que reduir el nombre de professionals per usuari va en detriment de la qualitat assistencial i no ajuda al manteniment del sector, a més del fet que es podria traduir en una rebaixa de la jornada laboral de les persones treballadores o, fins i tot, en acomiadaments.

Des del nostre sindicat considerem que és intolerable que el deute que la Generalitat manté amb les patronals del sectors, uns 160 milions d’euros, l’hagin de pagar les persones treballadores del sector amb una reducció de jornada i, per tant, de salari, o amb la pèrdua del seu lloc de treball. Aquest deute prové dels 70 milions pendents de juliol de 2012 i dels 90 milions de Prestació Econòmica Vinculada al Servei (PEVS, que no es paga des del gener), endarreriments a empreses col•laborades, la supressió sine die dels ajuts a les persones que no podien entrar en centres públics des del mes de juliol i la rebaixa del 4,6% en les tarifes dels mòduls d’atenció sociosanitària, que se suma a la congelació de les tarifes de residències.

Aquesta baixada de ràtios no és una compensació per les retallades, és un atac directe a les persones treballadores, en un intent de precaritzar encara més la seva situació laboral. És evident que aquestes no són ni les solucions ni les formes per fer de la Dependència un veritable quart pilar de l’Estat del Benestar.

A més, denunciem que els sindicats no hem estat convocats a les reunions entre l’ICASS i les patronals del sector, en un absolut menyspreu dels representants dels treballadors i les treballadores.