UGT rebutja la retallada que ha anunciat avui el conseller Castells

planta_vagab
El conseller d’Economia i Finances demostra desconèixer que la negociació col·lectiva té rang de llei

La UGT de Catalunya rebutja frontalment la retallada de salaris anunciada avui pel conseller Antoni Castells, que ha estès al conjunt del sector públic, incloent per tant totes aquelles empreses amb un concert amb la Generalitat (transport públic, sector sanitari, ensenyament concertat, mitjans de comunicació, centres de dependència concertats, etc.).

El nostre sindicat critica que la proposta de la Generalitat vagi més enllà de la proposta de retallada injusta plantejada pel Govern central. El conseller reconeix en les seves declaracions que, en el conjunt del dèficit de l’Estat, a la Generalitat només li pertoca un 2%. Per tant, no entenem perquè les mesures de reducció del dèficit van molt més enllà d’aquest percentatge. Aquesta mesura encara és més injusta si tenim en compte que es fa després que la Generalitat hagi reduït l’impost de succesions.

D’altra banda, li recordem al conseller que moltes d’aquestes empreses tenen negociació col·lectiva i conveni proveni (amb rang de llei) i, per tant, no es poden modificar per decret les condicions salarials i laborals pactades, ja que es tracta d’una il·legalitat flagrant.

La UGT de Catalunya considera que aquestes mesures, més enllà de la seva injustícia, no serviran de manera objectiva per reactivar l’economia i entrar en una fase de creixement. Tan sols serveixen per sumar-se a l’onada d’atacs que està rebent el model d’Estat del Benestar, el paper de l’Estat com a motor d’estímul de l’economia i els treballadors i treballadores del sector públic com a garants de l’eficàcia de l’Estat.