UGT rebutja l’ERO a Ficosa Electronics

A la reunió mantinguda aquest matí al Departament de Treball, la direcció del Grup Ficosa ha plantejat una sèrie de condicions per al manteniment de les plantes de Rubí i de Viladecavalls. D’una banda, inaplicació dels acords salarials; d’altra banda, el trasllat sense compensacions de la plantilla de Rubí a la planta de Viladecavalls (això suposa l’incompliment de l’acord signat el 2009 pel qual la direcció garantia els llocs de treball a Rubí durant 5 anys); i a més, Ficosa ha plantejat un ERO de suspensió per a la plantilla de Viladecavalls (Ficosa Electronics, antiga Sony) que s’aplicaria a partir de gener del 2012, incomplint també amb l’acord signat fa un any amb el comitè d’aquesta planta.
La UGT de Catalunya considera que la presentació d’un expedient i l’amenaça de treure la producció de Rubí fora de l’Estat espanyol no és una bona manera d’iniciar una negociació. Per al nostre sindicat la prioritat és el manteniment dels llocs de treball i les negociacions han de basar-se en aquesta garantia per part de l’empresa i de l’administració.
De moment, aquest matí s’ha acordat que la direcció de Ficosa negociarà amb cada comitè d’empresa les particularitats i necessitats de cada centre de treball. L’acord recull així la demanda del nostre sindicat, que plantejava que una negociació global d’aspectes particulars de cada centre no era operativa, i s’havia d’efectuar de manera individual a cada centre. Aquestes reunions seran setmanals.
D’altra banda, també s’ha acordat la creació d’una comissió intercentres que farà un seguiment mensual d’aquestes reunions, i que estarà tutelada pel Departament d’Empresa i Ocupació. Aquest procés tindrà una durada màxima de tres mesos i la propera reunió serà el dia 24 d’octubre.
Des de la UGT de Catalunya, més enllà dels punts particulars de cada centre, exigirem el futur industrial del grup Ficosa quant a productes, produccions, inversions i plantilles.
ficosa

El nostre sindicat considera incomprensible la presentació de l’expedient quan els sindicats han proposat alternatives

La UGT de Catalunya rebutja l’expedient de regulació d’ocupació temporal presentat per la multinacional Ficosa a la planta de Viladecavalls (Ficosa Electronics, antiga Sony).

Per al nostre sindicat és incomprensible que Ficosa presenti un ERO de manera unilateral quan els sindicats han proposat alternatives durant les negociacions: baixes voluntàries, possibilitat d’ampliar la borsa d’hores, modificació del calendari laboral i hores de formació. Creiem que amb aquestes propostes es cobria qualsevol necessitat de presentar un expedient.

Des de la UGT de Catalunya demanem a la direcció de Ficosa que retiri l’ERO, que torni a la negociació i que plantegi d’una vegada per totes un pla industrial que clarifiqui les càrregues de treball per a la planta de Ficosa Electronics.