UGT reclama a EDV Packaging que aboni als seus empleats la totalitat de l’import per modificació substancial de la jornada

embassosLa UGT de Catalunya denuncia que la direcció de l’empresa EDV Packaging (Llinars del Vallès) ha incomplert el conveni col·lectiu d’indústria química pel qual es regeix, aprofitant l’aprovació de la reforma laboral.

Fa uns dies, la direcció de l’empresa, dedicada a la fabricació d’envasos plàstics, va decidir modificar l’horari de 67 dels seus treballadors, que treballaven de dilluns a divendres, per passar-los a una jornada de procés continu, és a dir, que ara l’empresa els farà treballar de dilluns a diumenge, en una rotació de 6 dies de treball i 3 de festa. Per tant, malgrat que els treballadors seguiran fent una jornada laboral de 219 dies com fins al moment, l’empresa aconseguirà incrementar la seva producció fins a 330 dies.

El Comitè d’Empresa va demanar, aleshores, que EDV Packaging complís amb les condicions que suposa aquest canvi contractual, i que està estipulat en les taules salarials: existeix una taula salarial per aquells treballadors que tenen una jornada de dilluns a divendres, i una altra de procés continu per aquells que poden treballar de dilluns a diumenge.

No obstant que el conveni col·lectiu d’indústria química contempla aquestes dues taules salarials i les retribucions corresponents, la direcció d’EDV Packaging es nega a complir-ho. Per una banda, es nega a respectar el 35% del plus que li correspon als treballadors afectats per aquest canvi de jornada. De l’altra, deixa d’abonar el plus de nocturnitat que fins ara pagava. En total, els 67 treballadors i treballadores afectats rebran un 57% menys de l’increment que haurien de percebre per la variació de la jornada, segons el conveni col·lectiu vigent.