UGT reclama a la Generalitat que prioritzi la inversió per a la inspecció de treball

construtcionworkerEl sindicat valora la iniciativa com a positiva però creu que s'han de centrar els esforços per a la igualtat en el sí de les empreses, que és on es produeixen les situacions de greuge

La UGT de Catalunya valora en positiu l'anunci de la Conselleria de Treball de destinar 4 milions d'euros per fomentar la igualtat d'oportunitats entre homes i dones en l'àmbit laboral de Catalunya, a través de la contractació de 60 agents per a la igualtat que desenvoluparien les seves funcions dins la província de Barcelona.

No obstant aquesta valoració, per al nostre sindicat aquesta proposta només es queda com a iniciativa voluntariosa i convida els responsables de la Conselleria a destinar aquest fons pressupostari en realitzar millores en la Inspecció de Treball.

La UGT de Catalunya recorda que són els sindicats els que actualment s'encarreguen de vetllar per la igualtat entre homes i dones als centres de treball. La UGT de Catalunya compta des de l'any 2001 amb la Xarxa d'Agents Sindicals per a la Igualtat (XASI), que aplega més de 700 delegats i delegades del sindicat dedicats a promoure la igualtat al sí de les empreses i que, des de la seva creació, ha atès més de 6.000 consultes, i a cost zero per als ciutadans i les ciutadanes.
{mxc}