UGT reclama el manteniment dels llocs de treball en l’operació Sharp-Cirsa

sharp-logo

El comitè rep el suport de la plantilla per a fer front al nou ERO i convoca una nova assemblea per a estudiar properes mobilitzacions

En l’assemblea de treballadors i treballadores, de Sharp, celebrada avui al matí, el comitè d’empresa ha rebut el suport total de la plantilla per a fer front al nou Expedient d’extinció anunciat per la multinacional, i per a la convocatòria de possibles accions de protesta.

En l’assemblea, els representants sindicals s’han compromès a lluitar per a mantenir el màxim de llocs de treball actuals, i a evitar la pèrdua de drets econòmics, laborals o socials. El comitè ha convocat a la plantilla a una nova assemblea el proper dimecres 15 de juny, on s’analitzaran les condicions de l’ERO d’extinció, i s’abordaran les possibles accions i mobilitzacions en defensa dels llocs de treball.

El nostre sindicat reclama el manteniment de tots els llocs de treball, bé sigui augmentant el nombre de recol·locacions a Nortia (Cirsa), i/o conservant més llocs de treball en els departaments de Sharp que romandran a Catalunya.

En el supòsit que hi hagi acomiadaments, hauran de ser de caràcter voluntari, mitjançant baixes incentivades, com fins ara s’han produït a la companyia. A més, la UGT exigirà que es mantinguin les condicions laborals dels treballadors que passin a Nortia, i que quedi garantit el seu lloc de treball durant la major part del temps possible, exigint un Pla industrial amb càrrega de treball al nou propietari de les instal·lacions.

La UGT vol posar de manifest la seva preocupació pels treballadors de Sharp que durant els darrers dos anys han travessat tota mena de dificultats, com són 3 ERO de suspensió i 2 congelacions salarials, i exigeix que aquest esforç sigui recompensat amb el manteniment dels llocs de treball.

A més, des del nostre sindicat lamentem que en un procés de reestructuració  com aquest, l’empresa no hagi tingut en compte els representants dels treballadors per a intentar pal·liar les seves conseqüències sobre els llocs de treball. Alhora, exigim que s’obri un periode de negociació prou ampli per a analitzar tots els aspectes d’aquesta operació que incidiran sobre la plantilla.

Acord d’intencions Sharp-Cirsa

La direcció de Sharp va comunicar ahir al comitè que ha arribat a un acord d’intencions amb l’empresa Nortia (Cirsa) per a vendre les instal•lacions de Sharp i traspassar part de la plantilla a Nortia. Fruit d’aquest acord d’intencions, unes 100 persones passarien a treballar per a Nortia, unes 100 es quedarien en Sharp (Comercial i I+D) i la resta serien acomiadades a traves d’un Expedient d’extinció. Aquest acord, però, està condicionat a que s’arribi  a un acord amb el Comitè d’Empresa (amb el vist-i-plau de la plantilla) i a l’aprovació per part de la Generalitat de l’ERO d’extinció.

L’ERO d’extinció afectarà a 200 persones, de les quals, si hi ha acord amb el Comitè, 100 passarien a l’empresa Nortia i la resta (100) perdrien el lloc de treball.

Els treballadors que continuïn a Sharp ho faran en d’altres instal•lacions, encara per determinar, ja que les instal·lacions actuals serien ocupades per l’empresa Nortia a partir de setembre. La producció de televisió acabaria a finals de juliol, i ja no es reprendria després de vacances d’estiu.