UGT recorda al conseller que els treballadors de la Generalitat han perdut 13,4% de poder adquisitiu

generalitat

En aquest sentit, UGT-Generalitat li demana irònicament que deixi els treballadors igual de “pobres” com ho eren al 2007

El sector de la Generalitat de la UGT de Catalunya vol mostrar la seva perplexitat per les declaracions del conseller d’Economia del govern, Andreu Mas-Colell, en les quals assegurava que estaven estudiant la possibilitat de deixar els sous dels funcionaris a nivells del 2007, l’any de referència per a la despesa pública.

El nostre sindicat no sap si les declaracions són fetes des del desconeixement de la realitat dels empleats públics de la Generalitat, un desconeixement que un conseller d’Economia no pot permetre’s. Des de la UGT de Catalunya recordem al conseller Mas-Colell que, des de l’any 2007 fins al dia d’avui, els empleats públics de la Generalitat han perdut un 13,4% del poder adquisitiu de mitjana. En molts casos, fins i tot, els treballadors tenen ara retribucions més baixes que fa quatre anys.

Així, de fet, els empleats públics de la Generalitat de Catalunya no han conegut cap època de vaques grasses perquè, si quan les coses anaven bé, amb prou feines aconseguien mantenir les retribucions al ritme que marcava l’increment del cost de la vida, des del 2007 són bastant més “pobres”. El que sí saben aquests treballadors i treballadores és ser soldaris en temps de crisi ja que amb un sou de poc més de mil euros de mitjana i un 30% de temporalitat, fan possible un servei públic encara digne a Catalunya, malgrat les constants retallades.

Des del sector de la UGT-Generalitat demanem al conseller d’Economia i Finances que es tregui el xip de les escoles de negoci i del seu món microeconòmic per conèixer la feina que es fa des dels serveis públics. Només així, a través de la professionalitat que es tracta a aquells que més ho necessiten, entendria que els números sense humanitat no valen per a res.