UGT recorda que els vigilants privats de l’aeroport compleixen ordres d’AENA

El sector de seguretat privada de la UGT de Catalunya i el comitè d’empresa de Vinsa -encarregat de la seguretat privada de l’aeroport del Prat i en el qual la UGT és majoria-volen denunciar la campanya de desprestigi que està patint el col·lectiu, i que té el seu punt d’inici en la presentació per part d’un eurodiputat d’una denúncia segons la qual un vigilant i un membre de la guàrdia civil el van obligar a treure’s les sabates abans de passar pel detector de metalls.

Els responsables de seguretat privada del nostre sindicat volen recordar que la Unió Europea és l’encarregada d’aplicar la normativa sobre seguretat als aeroports europeus i que, en el cas estatal, és AENA la que l’executa. En el cas que ens ocupa, si les sabates d’un dels passatgers activen el mecanisme que detecta el metall, el vigilant es veu obligat a demanar-li que es tregui el calçat i torni a passar pel detector. Si el vigilant no compleix amb la normativa pot ser denunciat i traslladat de lloc de treball, a dins o a fora de l’aeroport.

A l’Aeroport del Prat, les forces de l’ordre es veuen reforçades per uns 250 vigilants de seguretat privada que han de complir amb les ordres d’AENA (tant si les comparteixen com si no) i que resten sota la tutela dels diferents cossos de les forces de seguretat. A més, des de la UGT de Catalunya denunciem les condicions laborals en què aquests treballadors i treballadores han de desenvolupar la seva feina, en ocasions fent torns de fins a 15 hores com a conseqüència de la manca de professionals. Mentre a Catalunya exerceixen aquesta professió unes 10.000 persones, la UGT de Catalunya reclama que encara hi manquen uns 4.000 professionals més.

{mxc}