UGT reivindica la participació dels sindicats majoritares al pacte nacional per les infrastructures

autopista.jpgEl nostre sindicat ha presentat les seves propostes per a la millora del servei ferroviari als partits polítics, que han proposat la creació d’una subcomissió de treball sobre infraestructures al Parlament

Aquest matí la UGT de Catalunya, com a membre de la Comissió per un servei ferroviari de qualitat, s’ha reunit amb totes les forces polítiques del Parlament, conjuntament amb la resta d’organitzacions signants del manifest

A la reunió, el nostre sindicat ha destacat que en el manifest no es qüestiona l’AVE, sinó que es reivindiquen una sèrie de millores que han de produir-se a Rodalies i Regionals per tenir un servei ferroviari de qualitat a Catalunya, i s’ha demanat als partits amb representació al Parlament un calendari i una programació per dur a terme aquestes actuacions.

Una de les reivindicacions de la nostra organització ha estat que es tingui en compte la seguretat dels treballadors i dels usuaris per sobre de qualsevol altre premisa, així com més informació per part de les autoritats competents per tal que no tornin a produir-se situacions de confusió entre els usuaris. La manca de personal d’informació i atenció a l’usuari de Renfe també ha estat una de les grans preocupacions transmeses per la UGT de Catalunya.

D’altra banda, els representants del nostre sindicat han manifestat la nostra voluntat que es mesuri el deute social que ha comporta la crisi de Rodalies per a la societat catalana i la presentació de quines haurien de ser les actuacions o full de ruta a seguir per tal de pal·liar aquesta situació.

Tanmateix, s’ha remarcat la importància que té per a la UGT de Catalunya la compensació individual als usuaris i usuàries que es van veure afectats per la crisi d’octubre i novembre, i que proposem que es tradueixi en una targeta T- Trimestre integrada i de fins a 6 zones gratuïta per a cada afectat.

La nostra organització valora positivament la reunió amb els grups parlamentaris, ja que s’han mostrat molt receptius amb les demandes i propostes presentades. La UGT de Catalunya està d’acord amb la proposta dels partits de crear una subcomissió de treball sobre infraestructures al Parlament, així com que els sindicats amb representació majoritària formin part de la negociació del Pacte Nacional per les Infraestructures, ja que actualment es tracta d’un tema d’interès general per al país.

pdf Manifest de la plataforma 299,09 Kb

pdf Proposta de compensació als usuaris 171,30 Kb