UGT retreu a Correus que deixi sense servei als veïns de La Floresta

correos.gifCorreus ha tancat el "local", de 3,9 m2, arran de la denúncia del nostre sindicat, però no ha facilitat cap altre alternativa per oferir el servei postal als veïns i veïnes de La Floresta

La UGT de Catalunya al Sector Postal reclama a Correus que obri una nova oficina a La Floresta (Sant Cugat), després que l’anterior hagi estat clausurada per l’incompliment de la normativa vigent en matèria seguretat i salut laboral, tal i com havia denunciat el nostre sindicat davant la Inspecció de Treball.

La UGT de Catalunya havia denunciat que l’anterior "oficina" tenia unes dimensions de 1,3 x 3 metres i que no disposava de l’espai mínim per poder desenvolupar l’activitat laboral en condicions dignes. De fet, el "local" havia estat cedit temporalment per Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, i es tractava d’un antic lavabo de l’estació de La Floresta. Aquest minúscul espai no disposava de ventilació ni calefacció ni serveis. De fet, el treballador només disposava d’un escriptori per fer la seva feina i atendre els ciutadans i les ciutadanes i, quan la climatologia ho permetia, treia la taula al carrer per tenir més espai.

Arran de les denúncies presentades pel Sector Postal de la UGT de Catalunya, Correus va tancar aquest local a inicis de gener. Tot i així, l’empresa no va atendre la demanda del nostre sindicat de traslladar urgentment aquest servei a un altre local on poder oferir un servei digne i de qualitat als 4.700 veïns i veïnes de La Floresta. Ara, els clients que volen enviar un paquet s’han de desplaçar obligatòriament fins a l’oficina de Sant Cugat del Vallès. Aquesta no és la solució. Tancar el local en qüestió per les evidents mancances en matèria de seguretat i salut laboral no pot suposar el tancament d’un punt d’atenció vital per als veïns i les veïnes de La Floresta.

Per aquesta raó, el Sector Postal de la UGT de Catalunya torna a reclamar a Correus que crei un nou punt d’atenció postal a La Floresta que reuneixi les condicions mínimes de seguretat i salut laboral. Com el nostre sindicat ha reiterat en diverses ocasions, l’oficina de La Floresta, a més de ser més gran, hauria de tenir una plantilla estable de tres carters com a mínim, de manera que també podria donar servei a una part de Valldoreix i Les Planes.

{mxc}