UGT s’oposa a la transformació de CatalunyaCaixa en Fundació privada

eurosLa secció sindical de la UGT a CatalunyaCaixa s’ha oposat en l’assemblea extraordinària celebrada ahir a la dilapidació d’aquesta caixa d’estalvis –formada per la Caixa d’Estalvis de Catalunya, Caixa Tarragona i Caixa Manresa- per convertir-la en una fundació privada per imperatiu legal.

El nostre sindicat denuncia que la liquidació de la caixa, i la posterior conversió en una fundació com la que es proposa, suposa un canvi en la gestió, tant de responsables com de criteris, d’un patrimoni importantíssim (La Pedrera, Sant Benet, Auditori de Tarragona, etc.). Per cert, un patrimoni que els representants dels treballadors ni tan sols coneixen del tot, perquè no se’ls ha informat de la situació actual del mateix. I tot això, a cost zero.

Segons la documentació presentada, ara seria aquesta nova fundació la que gestionés aquest patrimoni, fent desaparèixer la caixa i l’esperit realment social que sempre l’ha caracteritzada. Aquests edificis passarien a ser gestionats amb criteris estrictament empresarials, encara que ho vulguin emmascarar com una empresa social.

Des de la UGT volem denunciar que la contribució de l’Obra Social per una societat millor amb un fort compromís social i les subvencions per determinats projectes municipals quedarà en no res. Tot aquest compromís socials que era l’essència de l’activitat que desenvolupava l’Obra Social desapareixerà. Hi ha molts serveis que s’eliminaran i, com sempre, seran els més vulnerables els que es veuran més afectats.

La votació de l’assemblea va ser favorable als requeriments del nostre sindicat, i el resultat final ha estat no a la transformació