UGT Sanitat demana a Salut que reverteixi el contracte extern amb Ferrovial per al seguiment telefònic dels contactes de positius de la Covid-19

Fa temps que des de la Secretaria de Sanitat hem reclamat una major inversió i transparència en la gestió del pressupost de la sanitat pública, alhora que reivindiquem la necessitat de destinar els recursos necessaris al sistema sanitari públic i prendre mesures a favor de l’estabilitat laboral i contra la precarietat contractual dels i les professionals dels diferents àmbits assistencials: atenció primària, hospitalària, extra-hospitalària, sociosanitària, salut mental, atenció social, etc.

La decisió pressa aquests dies d’externalitzar a una filial de l’empresa privada Ferrovial (per un import de més de 17 milions d’euros) el seguiment telefònic dels contactes de persones que han donat positiu de coronavirus va en contra dels plantejaments que des de la UGT estem reclamant.

És palès que el benefici que obtenen aquestes empreses sempre és proporcional a l’empitjorament de les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores i no sempre té com a conseqüència la millora o l’excel·lència en el servei prestat (no fa falta recordar què ha passat amb la immensa majoria de residències que són gestionades per entitats privades).

Fer servir una empresa pública com SEMSA per contractar per més de 17 milions d’euros el rastreig de la Covid-19 a una empresa amb ànim de lucre i, per contra, destinar només 4,5 milions d’euros a reforçar aquest estiu els centres d’atenció primària és contrari al nostre plantejament, per aquesta raó ja van dir a la darrera reunió del consell de direcció del CatSalut que no enteníem aquesta decisió. Cal dotar a l’atenció primària dels recursos destinats a Ferrovial i posar en relleu els treballadors i les treballadores de la sanitat pública com element clau per al bon funcionament del sistema sanitari públic.

Es fa necessari passar de les paraules als fets i abordar seriosament les necessitats del nostre sistema públic de salut i de les seves i els seus professionals, amb un dimensionament necessari de les estructures de personal, amb disminució de les càrregues de treball, amb condicions que permetin atendre la població amb les màximes garanties i, alhora, conciliar la seva vida personal i laboral, amb polítiques reals de contractació estable i a temps complet que ajudin a la fidelització de les i els professionals amb el territori i amb les entitats contractants.

Cal també abordar alhora la reordenació del sistema de salut tenint en compte el potencial que ha evidenciat l’atenció primària, però sense oblidar els centres sociosanitaris, la salut mental i l’hospitalària. Per aquest motiu estarem vigilants de la cartera de serveis i dels canvis funcionals que es puguin proposar.

És per tot això que demanem que es prenguin totes les mesures encaminades a revertir el contracte per a l’externalització del seguiment telefònic dels contactes de persones que han donat positiu de coronavirus, derivant aquesta tasca als i les professionals del nostre sistema públic i alhora garantint l’estabilitat del personal sanitari en els llocs de treball amb contractes fixos i a temps complet, amb una retribució adequada, al mateix temps que recordem al Departament la total disponibilitat i col·laboració del nostre sindicat per treballar-hi conjuntament.

Comments are closed.