UGT se sent descepcionada perquè la comissió d’investigació no ha servit per depurar responsabilitat

bombers.jpg

Cas Incendi Horta de Sant Joan

Davant de les conclusions presentades avui per la Comissió d’Investigació del Parlament sobre l’incendi d’Horta de Sant Joan, la UGT de Catalunya vol mostrar la seva depeció perquè no s’hagin depurat les responsabilitats polítiques pertinents.

D’altra banda, per al nostre sindicat, les mesures de caràcter tècnic no han estat ni informades a la part social ni consensuades amb aquesta, i se’ns han comunicat a través dels mitjans de comunicació i no pas pel Departament. Creiem que les mesures presentades són insuficients i no es portaran a terme per raons econòmiques.

La part social no se sent recolzada i tenim la sensació que tot quedarà en paper mullat, com ja ha passat en altres ocasions.

Tanmateix, davant la decisió presa pel secretari general de la UGT de Bombers, Antonio del Río, de posar el seu càrrec a disposició dels afiliats en sentir-se corresponsable de la tragèdia d’Horta de Sant Joan, al·legant que no van tenir prou força per actuar davant la deriva del Departament d’interior, la secció sindical de la UGT a la Generalitat vol manifestar el respecte per la decisió. Tot i entendre les paraules manifestades pel secretari general de la UGT de Bombers, la secretaria del sector de la Generalitat del sindicat manifesta que no està d’acord amb els motius expressats que han provocat la decisió. Tota la Federació de Serveis Públics i la UGT de la Generalitat defensarà sempre la gran tasca realitzada per l’executiva de UGT-Bombers, la seva professionalitat i la seriositat de totes les seves actuacions.

Els Bombers de la UGT tornen a donar una lliçó de coherència amb el col*lectiu que defensen. Ells sí assumeixen responsabilitats. La seva actitud així ho demostra. Tots han posat els seus càrrecs a disposició dels seus afiliats. Al  contrari que els nostres governants. En tot aquest cas, si algú havia de dimitir eren el Conseller d’Interior, Joan Saura; el Secretari General d’Interior, Joan Boada; i la Directora General d’Extinció i Prevenció d’Incendis, Olga Lanau.