UGT se suma a la condemna d’unitat contra el feixisme i el racisme a l’autorització d’una manifestació nazi al barri del Raval

protesta-SOS-racismeLa UGT de Catalunya se suma a la indignació i la condemna de la Plataforma Unitat contra el Feixisme i el Racisme a l’autorització d’una manifestació nazi el proper 11 de Setembre al Barri del Raval de Barcelona.

Comunicat de la Plataforma Unitat Contra el Feixisme i el Racisme

Totes i tots som el Raval: No volem nazis al barri!

Rebem amb estupor i indignació la notícia que el Departament d’Interior ha autoritzat una manifestació nazi durant la Diada pel ple centre del Raval. Condemnem aquesta decisió rotundament.

La manifestació la convoca el mateix grup nazi que va atacar la Blanquerna l’any passat. Un dels crits d’aquest grup és “Artur Mas, cámara de gas”. Dirigents seus estan imputats per haver amenaçat que “No habrá secesión de Cataluña si no es a base de mucha sangre” i per haver anunciat que “estamos dispuestos a morir, pero también a matar por España”. Les moltes víctimes mortals a mans dels feixistes al llarg de les últimes dècades confirmen que aquestes no són paraules buides.

És per tant increïble que al conseller d’Interior li sembli correcte permetre que aquests nazis desfilin per Barcelona. És un insult afegit que ho facin pel Raval, un barri que té una població que valora la seva cohesió i diversitat.

El tema és molt i molt greu. El feixisme és una amenaça creixent arreu d’Europa. Tenim present el tràgic record de l’Holocaust que va suposar la victòria dels feixistes, i no volem que es repeteixi.

Demanem al conseller d’Interior que rectifiqui i que deixi clar que els nazis no tenen cabuda a Catalunya, ni l’11 de Setembre ni cap altre dia.

En qualsevol cas, UCFR dóna ple suport al seu grup local de Ciutat Vella i demana a tothom que valori els drets democràtics perquè faci l’esforç de participar a l’acte unitari i ciutadà que organitza UCFR Ciutat Vella a la Plaça Aureli Capmany, El Raval, entre les 10h i les 12h, aquest dijous, 11 de setembre.