UGT signa el preacord del conveni de transports de viatgers per carretera de la província de Barcelo

autocar-bcn.jpg

Els treballadors decidiran divendres 29 en assemblea si ratifiquen el preacord i es retira la vaga prevista per a la setmana vinent

La UGT de Catalunya ha signat avui el principi d’acord del conveni de viatgers per carretera de la província de Barcelona. En en aquest sector hi treballen més de 8.000 persones, de 400 empreses entre línies regulars i línies discrecionals.

La UGT de Catalunya considera que aquest preacord és molt positiu ja que aconsegueix assolir les grans fites del nostre sindicat. El salari conveni es veurà incrementat en un 0,70% per sobre de l’IPC real cada any de vigència del conveni (2010, 2011 i 2012). També s’aconsegueix normalitzar el preu de l’hora extra (augment del 21%) i el de les dietes (augment del 20%). Tanmateix,  el principi d’acord dóna solució al problema de la Incapacitat Temporal, acordant que l’empresa es faci càrrec del 100% de la primera baixa per causa comuna cada any, i es produeixen importants avenços en matèria d’igualtat i de permisos.

Aquest principi d’acord haurà de ser ratificat pels treballadors i les treballadores del sector en una assemblea que tindrà lloc el proper divendres 29 de gener a les 10:30 h. Serà l’assemblea la que decideixi, doncs, si s’anul·la la vaga prevista per als propers 1, 2 i 3 de febrer.{mxc}