UGT s’oposa a la privatització de l’Institut de diagnòstic per la imatge

diagnosis-imatge
La UGT de Catalunya denuncia la intenció de la Generalitat de privatitzar l’empresa Institut de Diagnòstic per la Imatge (IDI), una empresa fins ara pública que estava previst que s’integrés a l’Institut Català de la Salut.

Extraoficialment hem conegut la intenció de la Generalitat de vendre l’IDI a dues empreses privades. Ens oposem a la privatització d’aquesta empresa, perquè considerem que es tracta d’una empresa totalment sostenible i fonamental per al diagnòstic mèdic per la imatge i serveis de medicina nuclear dels pacients.

Per a la UGT, la venda de l’Institut de Diagnòsti per la Imatge suposa, en primer lloc, la dependència absoluta dels usuaris de l’ICS d’una empresa privada per a la realització de proves mèdiques de diagnòstic. I, en segon lloc, considerem que la plusvàlua que guanyaria la Generalitat amb la venda d’aquesta empresa pública es predria en un curt termini de temps per la despesa que suposaria els serveis a facturar a les empreses privades compradores.