UGT, totalment en contra de la liberalització d’horaris comercials

supermercat.jpg
La mesura que proposa el president del Govern per acontentar els empresaris precaritzarà encara més les condicions laborals dels treballadors i les treballadores del comerç

La Federació de Comerç, Hostaleria,Turisme i Joc de la UGT de Catalunya és absolutament contrària a la liberalització dels horaris comercials que proposa el president del Govern de l’Estat, una nova mesura per acontentar la patronal però que precaritzarà encara més aquest sector. Els treballadors i les treballadores del comerç esdevenen així les noves víctimes de la crisi econòmica.

Fa temps que el sector del comerç ha tocat fons. La implantació fa un any de la jornada irregular a les grans superfícies ha permès als empresaris allargar la jornada de les plantilles de manera dramàtica i estalviar-se així la contractació de més treballadors. De fet durant aquesta campanya de Nadal i de rebaixes la contractació de personal de reforç ha esta nul·la. Més càrrega i més hores de treball per a uns treballadors i treballadores amb un salari brut de 850 euros.

Si la conciliació de la vida laboral i personal al sector ja és prou complicada, la liberalització d’horaris la farà definitivament impossible. Recordem que el 70% del personal de grans superfícies són dones, i d’aquestes, el 63% són mares. Les condicions laborals no fan més que empènyer aquestes professionals a abandonar -temporalment o definitivament- aquest sector per poder fer-se càrrec dels seus fills, amb les conseqüències laborals, econòmiques i socials -cotització per a la futura pensió- que això comporta.

Des del nostre sindicat considerem que un comerç de futur, professional i competitiu no passa per obrir els diumenges o allargar horaris, sinó per un altre tipus de polítiques, com la formació dels treballadors i la dignificació de les seves condicions laborals i socials.

A més, aquesta proposta del Govern suposa una ingerència en les competències que pertanyen a la Generalitat de Catalunya.