UGT-Universitats reclama un posicionament clar dels rectors en contra de les retallades

UGT – Universitat reclama als rectors i rectores de les universitats públiques catalanes que es posicionin públicament a favor de no retallar les condicions laborals dels treballadors i treballadores de les universitats i de respectar els pactes i acords assolits. La UGT entén que les universitats han de defensar els acords i pactes a què lliurement es van vincular, en l’exercici de la seva autonomia institucional, i que ara es veuran retallats severament d’aplicar-se les mesures que pretén aprovar el Govern.

El nostre sindicat espera que les universitats defensaran les condicions laborals dels seus treballadors i treballadores a la propera Mesa d’Universitats, convocada per al 22 de febrer. Per això exigim un pronunciament clar de les universitats sobre quina posició pensen dur a aquesta reunió: acceptació resignada de la “suspensió d’acords i pactes i no aplicació de convenis col·lectius” imposada pel Govern? ¿O defensa plena de l’autonomia universitària, amb la conseqüent defensa dels acords i pactes assolits amb els representants dels treballadors i les treballadores?

UGT – Universitat entén que tot el que no sigui defensar, fins i tot a nivell jurídic, els acords i pactes, representa un clar retrocés en l’autonomia universitària. Els rectors i rectores, en aquest cas, el que haurien de fer és dimitir, donat que no haurien sabut defensar el marc d’actuació propi de les universitats.

La UGT, juntament amb les altres organitzacions sindicals, defensarà els acords i pactes a la Mesa d’Universitats i allà on calgui. El nostre sindicat no acceptarà l’incompliment de cap ni un dels acords i fa una crida al PAS i al PDI a participar activament a les mobilitzacions de cada universitat en contra d’aquests atacs.